Security Awareness
Je medewerkers trainen en phishen.
De meeste IT-professionals weten niet waar ze moeten beginnen als het gaat om het creëren van een security awareness programma dat aansluit bij hun organisatie. Met ons security awareness programma dat past bij jouw organisatie zorgen wij ervoor dat jij weet waar je aan toe bent op ieder moment.

“78% van de mensen beweert zich bewust te zijn van cybersecurity-risico’s. Nochtans tonen studies aan dat 63% op een risicovolle link klikt.”
Waarom is user awareness zo belangrijk?
Menselijke fouten
Mensen zijn menselijk, daarom gebeuren er fouten. Hardwerkende en toegewijde medewerkers maken vroeg of laat fouten. Een klik op een bijlage, een USB-stick in een bedrijfsapparaat, een verbinding met een onbeveiligd WiFi-netwerk kan genoeg zijn om je netwerk kwetsbaar te maken voor hackers.
Wachtwoorden
“paswoord” en “123456789” behoren nog steeds tot de meest gebruikte wachtwoorden ter wereld. Als medewerkers zwakke wachtwoorden gebruiken of hetzelfde wachtwoord gebruiken op verschillende accounts & diensten, dan is dat een serieus risico! Maak ze daar bewust van!
Malware en virussen
Schijnbaar legitieme toepassingen die kwaadaardige acties uitvoeren, vormen een groot risico als je eindgebruikers niet goed op de hoogte zijn van de beveiligingsrisico’s die ermee gepaard gaan. Medewerkers denken te goeder trouw dat ze een goedaardige applicatie installeren, maar in werkelijkheid brengen ze misschien een virus binnen.
Phishing nul-meting
Een phishing nulmeting is een gratis test die wordt uitgevoerd om te bepalen hoe gevoelig een organisatie is voor phishing-aanvallen. Dit kan worden gedaan door middel van simulatie-e-mails die lijken op echte phishing-berichten, en het volgen van hoeveel gebruikers op deze e-mails reageren door bijvoorbeeld op links te klikken of persoonlijke informatie te verstrekken. Deze phishing simulaties worden vanuit het platform Holmes verstuurd. De resultaten van deze test kunnen worden gebruikt om de beveiliging van een organisatie te verbeteren en gebruikers bewust te maken van de risico’s van phishing.